Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Havkajak Snak RSS
Hvor køber man ordentlig næseklemme

Announcement

2009-02-12, 01:45 by Steffen Juul (only to guests)
Subject: Ved registrering af Brugernavn!
Når du registrerer dig på Forum første gang, skal du opgive et brugernavn og et password.
Anvend dit navn som brugernavn, dvs. fornavn OG efternavn, så vi kan genkende dig på træffene, og så vi undgår spam mv.
Ellers bliver du ikke valideret af Webmaster, og du bliver slettet.
HVIS du som nyt medlem af Forum har registreret dig forkert, så lav en ny registrering og meddel mig, at den gamle kan slettes.
Gamle medlemmer kan give Admin besked pr. mail om nyt navn. Så retter jeg det, hvilket betyder at historikken bevares bagud.

Jens Viggo Moesmand, Admin
robinhat #1
Member since Aug 2008 · 22 posts
Group memberships: Members
Show profile · Link to this post
Subject: Hvor køber man ordentlig næseklemme
Er der nogen, der kan anbefale et sted (butik/webshop), hvor man kan købe en god næseklemme? Jeg har tidligere købt en i en standard sportsforretning, og den var jammerligt dårlig (lavet ud i et stift plaststykke).
Erik Breum Petersen #2
Member since Sep 2005 · 1122 posts · Location: Fyn, Lillebælt. Assens/Middelfart
Mange sportsbutikker har det i deres svømmeafdeling. De er rimeligt gode. Men intet slår en dykkermaske, som jeg altid bruger i klorvand. I saltvand bruger jeg intet.
Erik Breum Petersen

Sælges:
   Rockpool Menai 18

Følg gerne personer der søger sandheden.  Men hvis de siger at de har fundet den, så flygt så hurtigt som muligt.
Jeanette Berg #3
User title: Jeanette
Member since Jul 2009 · 40 posts
De bedste jeg hidtil har prøvet, er de såkaldte "syncro" næseklemmer med en metalbøjle over næsen. Det er en model, som synkronsvømmerne benytter, og metallet gør, at den forsigtigt kan justeres lidt.

USG-kontoret har dem normalt, ellers fås de i velassorterede sportsbutikker. Jeg har vist set en outdoor-model med en snor i en eller anden kajakbiks til en voldsom pris, men hvilken som helst snor kan gøre det ;-)
Gennie #4
User title: Stripbygger
Member since Oct 2005 · 383 posts · Location: Østjylland
Jeg har prøvet flere forskellige, og har kun været tilfreds med denne: http://www.amazon.com/Wildwasser-Sport-Squeeze-Nose-Clips/…
Desværre ved jeg ikke hvor den forhandles herhjemme.
Niels
www.danskekajaknet.dk
www.byg-kajak.dk
bondo #5
Member since Sep 2005 · 595 posts · Location: Lillebælt, hvor ellers.? ;)
Group memberships: Kommerciel, Members
In reply to post #1
Kender ikke kvaliteten, men prisen er mere reel end "de smarte": http://www.vandklar.dk/
Valley styrer. Resten er wannabes.
--
steen bondo - ingen er fuldkommen, undtagen enkelte fuldkomne idioter
---
Jesper Hedegaard #6
Member since Apr 2010 · 25 posts · Location: Amager
Så en model med metalfjeder + plastik/gummipuder til næsen i går hos Kajakhotellet, Amager Strandpark i går.
Men tror i jeg lagde mærke til prisen ;o)
Kan ikke finde den på deres side men skriv/ring og spør - hvis det ikke er for langt væk for dig ;o)
Kris Abildgaard #7
Member since Feb 2006 · 311 posts · Location: Viborg
Jeg har prøvet tre forskellige næseklæmmer fra sportsforretninger og de var alle noget lort.

Siden da har jeg brugt Smileys som kan købes i de fleste kajakbutikker. Og de er rimeligt gode (langt bedre end dem fra sportsbutikkerne, men ikke helt så gode som dykkerbriller, men næsten)

Mvh: Kris
Gennie #8
User title: Stripbygger
Member since Oct 2005 · 383 posts · Location: Østjylland
Så fandt jeg min oprindelige forhandler, såfremt det ikke er lykkedes at finde den et andet sted:
http://www.zoelzer.de/content.…?seite=shop/produkte.php&…
Køb den der ER montiert, ellers skal man selv have "dutterne" på plads og det er en frustrerende opgave!!
Niels
www.danskekajaknet.dk
www.byg-kajak.dk
robinhat #9
Member since Aug 2008 · 22 posts
Tak for alle de gode tips!
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please note the verification code from the picture into the text field next to it.
Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Go to forum
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 1.6.4, © 2003-7 by Yves Goergen
Current time: 2012-02-04, 20:59:42 (UTC +01:00)