Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Havkajak Snak RSS
Fra danmark til middelhavet
2100 Km ned gennem tyskland og de franske kanaler

Announcement

2009-02-12, 01:45 by Steffen Juul
Subject: Ved registrering af Brugernavn!
Enhver kan registrere sig på Forum og dermed få adgang til at udtrykke sig og til at se billeder. Når du registrerer dig på Forum skal du angive et brugernavn og et password. Anvend dit navn som brugernavn, dvs. fornavn OG efternavn, så alle kan se, hvem de taler med, ellers bliver du ikke valideret af Webmaster.    Vi accepterer som eksempel: * Søren Hansen * Soren Hansen * SørenHansen * soren_hansen * soren/hansen * Søren.Hansen * HVIS du som nyt medlem ikke er blevet valideret, så skriv til webmaster hvad dit gamle navn er, og hvad du gerne vil have rettet det til.
/webmaster
ReneSorensen #1
Member since May 2011 · 2 posts · Location: Danmark
Group memberships: Members
Show profile · Link to this post
Subject: Fra danmark til middelhavet
Fra danmark til Middelhavet i kajak....

Jeg hedder René og er 24år jeg kommer fra Næstved jeg har sejle kajak et par år, jeg sejler normalt på Karrebæksminde fjord - susåen og Karrebæksminde bugten..

Jeg har i nogle perioder tage 2-3 dages tur sammen med venner og familie, og som tider taget alene ud når der ikke var nogle af de andre som havde tid! Jeg har altid fundet det interessant at sejle kajak at kunne pakke kajaken og bare sejl der ud af og slå alt andet ud af hovet og kun forkuser på det!

Jeg har tit tænke på at tage på langtur i min kajak og flere gang tænke på om det var muligt at sejle fra danmark til middelhavet ned gennem de tyskland og franske kanaler i en kajak, da jeg altid gerne vil ha tage den tur i min sejlbåd viste jeg at det kunne lade sig gøre i en båd, men ikke om det kunne lade sig gøre i en lille kajak gemme alle de stor sluser og de franske kanaler med alt den hård strøm i...

En dag sad jeg på google og søgte for sjovt på ord fra danmark til middelhavet i kajak, og faldt over en artikel med en spansk gut som hedder paw der har tage turen fra middelhavet til danmark, Og så tænke jeg det var min chance for at kunne gøre det jeg længe har drømt om! jeg gik men tanken i et par måneder, hvorefter jeg beslutte mig for at gøre det samme bare fra Danmark til Middelhavet [sydfrankrig]..

Så den 1-7-11 tage jeg af sted fra den danske grænse og sejl ned mod travemunde hvor min turen først rigtig begynder, de 2100 km ned gemmen de tysk og franske kanaler..

hvis det kunne ha interesse kan man se mere på min hjemmeside www.kajak-Sport.dk
hvor man også kan følge mig på live gps

Mvh René Sørensen
Næstved

kajak-Sport.dk
Geo Uldbjerg #2
Member since Mar 2010 · 35 posts · Location: Århus
Subject: God tur
Det lyder som et spændende projekt. Held og lykke med det. Jeg vil prøve at huske at følge lidt med.

God tur
Geo Uldbjerg
Helge Helligsøe #3
Member since May 2007 · 139 posts · Location: Odder
In reply to post #1
Spændende rejse du skal ud på. God tur.

Der er skrevet et par ældre bøger om lignende ture ned gennem Europa i kajak:

Carl Aage Cornitzka - Med kajak gennem Europa
http://kajakbloggen.blogspot.com/2009/03/carl-aage-cornitz…

Peter Jerndorff-Jessen - 3000 Kilometer i Kajak
http://kajakbloggen.blogspot.com/2008/12/fra-hellerup-til-…

Begge bøger kan lånes gennem bibliotek.dk

Venlig hilsen Helge
http://kajakbloggen.dk
ReneSorensen #4
Member since May 2011 · 2 posts · Location: Danmark
jo tak :)

så skulle det være jeg skal en tur på bibliotek og låne de to bøger, så har jeg også lidt læsestof til turen..
Lars Felsager #5
Member since Mar 2010 · 107 posts · Location: Djursland
Hej Rene,

Held og lykke med turen. Det bliver en spændende kultur rejse.

Jeg har læst:

Peter Jerndorff-Jessen - 3000 Kilometer i Kajak

Den vil jeg klart anbefale. Selv om turen blev gjort i 30'erne (så vidt jeg husker) er den meget inspirende. Så helt klart et must efter min mening. Jeg tør næsten garantere, at din lyst til turen kun er blevet større efter læsningen.

V.h. Lars
Kristian Simonsen #6
Member since Oct 2012 · 1 post · Location: Århus
Hej Rene

Jeg sidder og fifler med ideen om at sejle kajakken gennem europa via Rhinen og andre af de store floder, og kunne rigtig godt tænke mig at høre hvordan din tur gik? Din hjemmeside ser ikke længere ud til at virke. Kom du afsted og hvilken rute tog du?

Vh  Kristian
David Biering #7
User title: kajakdavid
Member since Jun 2011 · 145 posts · Location: 9560 Hadsund
Subject: Gennem Europa i kajak
Hej Rene
God ide at tage den tur. Jeg vil dog lige minde om, at Mac Gregor var den første mand
det tog den tur - for mere end 150 år siden, i sin hjemmebyggede kajak Rob Roy.
Han var også forbi Danmark, hvor han lavede opvisning i havkajakroning i en brandstorm. Hans tur endte i Egypten og hans eventyr i den meget beskedne
kajak i.f.t vores moderne havkajakker er enestående og skabte den første store bølge af folk der ville ro "havkajak". Hans kajak bygges den dag i dag i flere lande - og der er stadig en vis "kult" i de kredse. I disse år har vi en bølge af begejstrede kajakroere,
men det er heller ikke nyt - det er den 3 eller 4' bølge af kajakroere gennem ca. 150 år. Personligt tror jeg interessen i Danmark er ved at toppe - så vi måske kun vil se et mindre antal nye roere de kommende år.
Hejsa
David
Kajakdavid/Mariager Fjord
Karsten Paarup #8
Member since Mar 2006 · 205 posts
Subject: Udvikling i kajakverdenen og god tur
Personligt tror jeg interessen i Danmark er ved at toppe - så vi måske kun vil se et mindre antal nye roere de kommende år.
Hejsa
David

Hvad ligger til grund for denne udtalelse? Det kan fint være, at du har ret. Jeg kan også tvivle på om flere og flere vil ro kajak?

Men jeg har også længe tvivlet på, at renten kunne forblive lav, og det bliver den jo tilsyneladende ved med....endnu  :-)

Lyder spændende med en tur ned gennem Europa. Turoplevelserne vil altid være der, som et minde resten af livet.

Karsten Paarup
Sundstrup
David Biering #9
User title: kajakdavid
Member since Jun 2011 · 145 posts · Location: 9560 Hadsund
Subject: antal kajakroere
Hej Karsten
Jeg synes der er mange tegn på, at "kajakbølgen" er på sit højeste nu.
De sidste mange år har interessen været enorm, hvilket man kan se på antallet af forhandlere - der kommer og går. Ligesom jeg mener at kunne se det på et faldende antal henvendelser af nye interesserede. Og faktisk er det fantastisk, at interessen især for havkajak har været/- er enorm. Jeg har venskabelige forbindelser til mange kajakroer fra forskellige klubber og de melder alle om at medlemstallet og dermed kajakkerne i klubberne er meget høj, men, men aktiviteten? Jeg tror ikke at de aktive
tegner mere end 25-30 %, så der ligger mange kajakker og længes efter lidt vand under kølen. Man så den samme udvikling i 1980erne med surfere. Pludseligt var markedet mættet og interessen dalende. De næste år - tror jeg - vil efterspørgslen
aftage og presset på at blive optaget i en havkajakklub vil falde.
Mange vil sikkert mene, at det er en forkert prognose - og jeg håber de får ret -
ingen tvivl om det.
David
Kajakdavid/Mariager Fjord
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please enter the word from the image into the text field below. (Type the letters only, lower case is okay.)
Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Go to forum
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20120620-dev, © 2003-2011 by Yves Goergen
Current time: 2014-07-22, 11:15:12 (UTC +02:00)