Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Fiskeri RSS
fluefiskeri
Flue versus spin fra kajak

Announcement

2009-02-12, 00:45 by Steffen Juul
Subject: Ved registrering af Brugernavn!
Enhver kan registrere sig på Forum og dermed få adgang til at udtrykke sig og til at se billeder. Når du registrerer dig på Forum skal du angive et brugernavn og et password.
Anvend dit navn som brugernavn, dvs. fornavn OG efternavn, så alle kan se, hvem de taler med,
ellers bliver du ikke valideret af Webmaster.    Vi accepterer som eksempel:
  • Søren Hansen * Soren Hansen * SørenHansen * soren_hansen * soren/hansen * Søren.Hansen *
HVIS du som nyt medlem ikke er blevet valideret, så skriv til webmaster hvad dit gamle navn er, og hvad du gerne vil have rettet det til.

Pr 1. maj 2012 har vi spærret alle brugere, der ikke lever op til de nye kriterier, men kun mod at skrive indlæg.
Registrerede medlemmer der er blevet spærret kan pr. mail give webmaster@havkajakroerne.dk besked om nyt navn. Så rettes det, og det betyder, at alle gamle indlæg nu præsenteres med det nye navn.

/webmaster
Theo (Guest) #1
No profile available.
Link to this post
Subject: fluefiskeri
Alle skriver om spinneiskeri eller dørgning fra kajak med blink. Er det udtryk for dårlige erfaringer med fluen i overfladen. Er det for besværligt??
Theo
Erik Breum Petersen #2
Member since Sep 2005 · 1188 posts · Location: Fyn, Lillebælt. Assens/Middelfart
Group memberships: Members
Show profile · Link to this post
Nok snarere at der ikke er mange der har prøvet det i længere tid, tror jeg. Men jeg har tænkt mig at prøve når vandet og vejret  bliver lidt varmere.

Men der er nogle der fisker en del med flue fra kajak. Blandt andet Erik Kyrping fra Go Fishing i Odense.

Vi kunne jo prøve det sammen, hvis du bor på Fyn eller deromkring

Erik
Erik Breum Petersen, Vestfyn.
Nordkapp LV, Greenlander ...

Sørg for ikke at ryge i baljen
– men regn med at du gør det
Lars Gram #3
User title: Lars
Member since Sep 2005 · 725 posts · Location: Studstrup v/Århus
Group memberships: Kommerciel, Members
Subject: Fluefiskeri
Jeg har prøvet både tør og våd flue - helt uden resultater. Jeg prøvede mange gange hele 2004 sæsonen, i alt slags vejr. Jeg prøvede at drive, at padle og jeg ved ikke hvad. Der var masser af fisk, for jeg så dem ofte springe ud af vandet.
Nu skal det også nævnes at jeg heller ikke har fanget synderligt ved  hjælp af andre fangst metoder.
Fiskeriet er foregået under skrænterne ved Vosnæsgård nord for Århus, et godt sted med stejle skrænter og varieret bund vegetation.
Med venlig hilsen

Lars Gram
Stripbygger
http://www.gramkajak.dk
Henrik Keller (Guest) #4
No profile available.
Link to this post
In reply to post #1
Subject: Fluefiskeri fra kajak
Jeg har fisket med fluestang fra kajak hele sidste efterår. jeg har haft lige så godt fiskeri som fra kysten. Fordelen ved kajak er, at jeg kan komme ud til nogle pladser som jeg ikke kan fra land.

Har også prøver at lade fluelinen ligge i vandet mens jeg flyttede pladser og fanget flere ørreder på denne måde.

Hvis det er så lad os finde en dag, når vejert bliver lidt varmere, hvor vi kan tage ud nogle stykker.

/Henrik
thomas skjødt #5
Member since Nov 2005 · 20 posts
Group memberships: Members
fluefiskeri er helt sikkert godt - men lidt mere besværligt i kajak da man ikke kan vende og dreje sig og da man i kastet vipper kajakken. men det kan da sagtens lade sig gøre. men jeg foretrækker letspin. Sådan en lille let teleskopstang - 6 - 7 fod, 0.12 fireline og et blink eller spinner på op til 10 gram. Giver godt - men ike bedre end fra kysten, hvor jeg fluefisker 95% af tiden.
Ideen med fiske-kajak-træf til foråret er god. Jeg forelsår stadig æbelø, hvis vejret er til det. så er vi sikret en flot tur uanset fiskeriet!
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please enter the word from the image into the text field below. (Type the letters only, lower case is okay.)
Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Go to forum
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20110527-dev, © 2003-2011 by Yves Goergen
Current time: 2012-05-17, 15:24:35 (UTC +01:00)