Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Efterlysninger RSS
Romakkere i SydVest Danmark søges...

Announcement

2009-02-12, 01:45 by Steffen Juul (only to guests)
Subject: Ved registrering af Brugernavn!
Når du registrerer dig på Forum første gang, skal du opgive et brugernavn og et password.
Anvend dit navn som brugernavn, dvs. fornavn OG efternavn, så vi kan genkende dig på træffene, og så vi undgår spam mv.
Ellers bliver du ikke valideret af Webmaster, og du bliver slettet.
HVIS du som nyt medlem af Forum har registreret dig forkert, så lav en ny registrering og meddel mig, at den gamle kan slettes.
Gamle medlemmer kan give Admin besked pr. mail om nyt navn. Så retter jeg det, hvilket betyder at historikken bevares bagud.

Jens Viggo Moesmand, Admin
Tina Brandt Taagaard #1
Member since May 2009 · 29 posts · Location: Sydvestjylland
Group memberships: Members
Show profile · Link to this post
Subject: Romakkere i SydVest Danmark søges...
Vi er et "ungt" par som har sejlet i Havkajak i ca. 2 år. Vi synes det kunne være sjovt at mødes med andre havkajakinteresserede og sejle nogle ture sammen. Måske kan vi også lære noget af hinanden...? Vi bor i Ballum syd for Rømødæmningen.

Er dette noget for dig/jer så er i velkommen til at kontakte os - vi har egne kajakker, så vi er klar til at sætte kajakkerne i vandet...

Hilsen
Tina Taagaard og Kristian Kristensen
Vesterende 33, Ballum, 6261 Bredebro
Tlf. 74 71 69 60 / 30 27 15 88
tinakristian@tiscali.dk
Niels Hoffmann #2
Member since Jul 2008 · 254 posts · Location: Horsens
Hej Tina.

Hvad med at starte et kajaknet op i jeres område? Der er flere steder du kan få gratis forumplads og erfaringerne fra andre steder viser at det er en effektiv måde at få nye romakkere på, samtidig giver det også os andre en mulighed for at komme på tur med lokalkendte når vi søger ud til ukendte rovande.

Der findes en side der hedder www.danskekajaknet.dk som forsøger at lave en samlet oversigt over kajaknet i DK.

Se f.eks.http://havkajakhorsens.motionforum.net/ eller http://kaloekajak.aforumfree.com/forum.htm eller http://soehoejlandkajak.forumotion.com/forum.htm for inspiration.

Held og lykke.

Mvh.
Niels
Tina Brandt Taagaard #3
Ja, det er lige sådan noget vi efterlyser - vi mangler bare nogle folk....!!!!

Vi har en stor græsplæne med udsigt til Rømø og Sild og en dejlig bålplads. Skulle nogen have lyst til at komme til Vadehavet og sejle er i velkommen til at sætte teltet op her hos os - det kunne være hyggeligt med lidt kajaksnak og inspiration. Vi "suger" alt til os - også fra alle jer der skriver her på forum, det er meget lærerigt for os der sejler selv og er mere eller mindre selvlærte. Om 14 dage skal vi på EPP3, det glæder vi os meget til.

For øvrigt kan jeg fortælle de fugleinteresserede, der netop er set havørne her i Ballum ved Ballum Sluse - se link http://www.ballumby.net/lokalinfo/nyhed.asp?id=934
This post was edited 2 times, last on 2010-08-10, 18:34 by Tina Brandt Taagaard.
Steffen Juul (Administrator) #4
User title: Steffen Juul
Member since Oct 2005 · 1203 posts · Location: Kolding
Group memberships: Administrators, Intranet, Members
Hej Tina

Hvis I har en god kikkert kan i via mærkningen se hvor den havørnen kommer fra og hvor gammel den er.
Måske er det en tidlig rejsende fra Norge eller Sverige???

Et kajak netværk kan jo altid starte med et mindre Ro-Med arrangement :cool:
Steffen Juul - www.Seakayaker.dk
bondo #5
Member since Sep 2005 · 595 posts · Location: Lillebælt, hvor ellers.? ;)
Group memberships: Kommerciel, Members
Er der ved at opstå en Rømø Mafia også. ;)
Valley styrer. Resten er wannabes.
--
steen bondo - ingen er fuldkommen, undtagen enkelte fuldkomne idioter
---
Steffen Juul (Administrator) #6
User title: Steffen Juul
Member since Oct 2005 · 1203 posts · Location: Kolding
Group memberships: Administrators, Intranet, Members
Quote by bondo:
Er der ved at opstå en Rømø Mafia også. ;)

- nej men jeg har hørt fra Napoli at mafien nu er bygyndt at bruge dæknavnet "Havkajakroerne fra Napoli" :cool:
Steffen Juul - www.Seakayaker.dk
Erik Breum Petersen #7
Member since Sep 2005 · 1122 posts · Location: Fyn, Lillebælt. Assens/Middelfart
I Napoli hedder det altså Camorra. Lyder næsten som en pagaj.

Det er fornemt at tilbyde at man kan komme og telte. Det er noteret. Findes der ingen klubber i jeres område? Det er også en god måde at møde ligesindede.

Hvordan står det til med sort sol i øjeblikket? Er det ikke ved at være tiden for det?
Erik Breum Petersen

Sælges:
   Rockpool Menai 18

Følg gerne personer der søger sandheden.  Men hvis de siger at de har fundet den, så flygt så hurtigt som muligt.
Tina Brandt Taagaard #8
Nærmeste havkajakklub ligger 1 timers kørsel herfra. Der bliver i øjeblikket arbejdet på at starte en havkajakklub på Rømø, men der er lang vej endnu. Der skal først søges fonde, uddannes instruktører m.m. De folk der arbejder på at starte en havkajakklub på Rømø, har desværre ikke selv kajakker.

Stærene er så småt begyndt at samles i små flokke. Naturfænomenet Sort Sol er først i september til oktober og igen i marts alt afhængig af vejr og vind. Har endnu den oplevelse til gode at sidde i sin kajak på Rudbøl Sø, mens en million stære går til ro i rørskovene..... eller opleve "Godmorgen Sort Sol" når stærene flyver fra rørskovene om morgenen.... Sort Sol er en oplevelse værd - også fra land!

Er der nogen der ved hvordan det går med Kajak-Jens, som i øjeblikket ror fra Blåvandshuk til hollandske Den Helder ved øen Texel? Se http://www.jv.dk/artikel/918193:Varde--Kajak-Jens-padler-s…
Gennie #9
User title: Stripbygger
Member since Oct 2005 · 383 posts · Location: Østjylland
Hej Tina!

Jeg vil også agitere lidt for at du/i prøver at banke et netværk op.

Jeg kom noget baglæns ind i det at ro kajak, og roede derfor alene de første 3 år. Da jeg hørte om kajakbumserne tænkte at et sådant uformelt arrangement lige var noget for mig.
Jeg ved godt at et netværk IKKE er, eller kan det samme som en klub, men et netværk er markant lettere at starte op, og kan så være første trin på vejen mod at blive en klub.

Fordelene i forhold til at ro alene er øget sikkerhed, socialt samvær og mulighed for at træne makkerredninger osv.

Arbejdet er faktisk til at overse:
Opret et forum på nettet (sig til hvis du vil have hjælp med det)
Lav et opslag som kan placeres i alle de lokale butikker, med info om hvor der er isætning, og hvornår man mødes.
Få det nævnt i den lokale avis (fik jeg aldrig gjort)
Skriv til mig med adressen på jeres forum, så kommer det på det landkort som man bl.a. kan fange her fra denne hjemmeside, når næste version går i luften snart!

Disse ting giver dig så mulighed for at møde de folk som ikke læser dette forum!

Derudover er der ikke mere at gøre, end at møde op de første gange, så folk ikke går forgæves.

Det koster ikke meget mere end en stak udskrifter, en anelse tid, og MÅSKE for du pludselig en flok romakkere du ikke var i lokalområdet. Når så i er en flok er der måske flere som gider deltage i arbejdet med at søge fonde osv. så drømmen omk klubhus, bestyrelsesarbejde osv kan gå i opfyldelse ;)
Niels
www.danskekajaknet.dk
www.byg-kajak.dk
Ole Schytte #10
Member since Sep 2010 · 16 posts · Location: Holbæk
Hej Tina.

Jeg giver jer alle ret - et netværk er sagen. Hvis I starter et netværk og laver lidt pr for netværket, så er jeg ikke i tvivl om, at I nok skal få et system op at køre - ud og ro kajak. Se ogsp www.kajakhornsherred.dk her er medlemmer fra stort set hele Sjælland.

Hilsen
Ole.
Frank Møller #11
Member since Jul 2010 · 5 posts · Location: Møgeltønder
In reply to post #1
Subject: romakkere søges
Jeg har lige set jeres efterlysning, og jeg bor ved Møgeltønder, ca 2 km fra Rudbøl sø. Jeg købte mig fattig i efteråret så jeg kunne blive udrustet til vinterroning. Det ville være rart at møde nogle ligesindede, og det er en gang imellem lidt ensomt på vidåen. Der ligger ganske vist en kajakklub i tønder, men det er ikke så tit at jeg møder dem på vandet.
Mit mobil nr er 61715542
og mail kan sendes til Kayak-dude@hotmail.com
Søren Østerbye #12
Member since Jan 2009 · 103 posts · Location: Sønderjylland
In reply to post #8
Subject: Kajakklubben på Rømø er en realitet - så vidt jeg ved
Hej Tina

Jeg var sidste sæson en weekend på Rømø med det formål at starte en kajakklub, så det er en realitet på nuværende tidspunkt. De har klubkajakker på en trailer, men som jeg forstår det, så kan medlemmerne frit låne efter et sikkerheds- og rokursus.

Vh
Søren
pep #13
Member since Nov 2007 · 12 posts · Location: Tønder
Subject: Velkommen
Velkommen i området vil jeg på vegne af Tønder Roklub byde den nye klub.
I kan, som andre klubber, efter aftale benytte vore faciliteter, bådebro og klubhus.
Vi er nogle få i klubben som har private havkajakker. De bliver oftest sat i vandet på Østkysten da jeg nærer stor respekt ( eller frygt ) for tidevandet mellem Rømø og Sild.
Klubbens roområde strækker sig fra Rens via Grønå, Nørresø, Vidå, Magisterkog, Rudbøl sø  til Højer, ialt en strækning på 40 kilometer.
Det kan skam godt være barskt i blæsevejr på Magisterkrog, men vi har trods alt valgt at satse på turkajakker i klubben.
Områder er velegnet til vinterroning, om sommeren synes jeg havkajakker er "overkill".

Håber vi ses på vandet

Poul Erik Pedersen
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please note the verification code from the picture into the text field next to it.
Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Go to forum
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 1.6.4, © 2003-7 by Yves Goergen
Current time: 2012-02-04, 21:05:12 (UTC +01:00)