Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Fiskeri RSS
Gode råd om kajakfiskeri søges!

Announcement

2009-02-12, 01:45 by Steffen Juul (only to guests)
Subject: Ved registrering af Brugernavn!
Når du registrerer dig på Forum første gang, skal du opgive et brugernavn og et password.
Anvend dit navn som brugernavn, dvs. fornavn OG efternavn, så vi kan genkende dig på træffene, og så vi undgår spam mv.
Ellers bliver du ikke valideret af Webmaster, og du bliver slettet.
HVIS du som nyt medlem af Forum har registreret dig forkert, så lav en ny registrering og meddel mig, at den gamle kan slettes.
Gamle medlemmer kan give Admin besked pr. mail om nyt navn. Så retter jeg det, hvilket betyder at historikken bevares bagud.

Jens Viggo Moesmand, Admin
Tomas Christiansen #1
Member since Aug 2010 · 8 posts
Group memberships: Members
Show profile · Link to this post
Subject: Gode råd om kajakfiskeri søges!
Hej

Jeg er ny i feltet og vil høre lidt om hvad man har brug for i forbindelse med havkajak fiskeri!

Håber der en med et par gode råd..

Vh Tomas Christiansen
Erik Frantzen #2
Member since Aug 2007 · 57 posts · Location: Nakskov
Hej Tomas
På dette link http://www.troutbum.dk/kajakfiskeri.htm finder du meget af det du kan få brug for.
Knæk og bræk
Erik
Erik Frantzen
www.kajakbyg.dk
Bent Troldahl #3
User title: http://hjorthojisheste.blogspot.com/
Member since Mar 2009 · 123 posts · Location: Søvind / Horsens.
In reply to post #1
http://kajak-seatrout.spaces.live.com/
Denne blog er om kajakfiskeri.
Knæk og bræk.
Bent.
jørgen møholt (Moderator) #4
User title: jørgen møholt
Member since Sep 2005 · 522 posts
Group memberships: Global Moderators, Members
In reply to post #1
Hej Tomas.
Hvis du har konkrete spørgsmål, er du velkommen til at skrive til mig. Enten her på forum, eller på min mail. Står andetsteds. Du kan også klikke på mit navn og vælge st sende mig en email.

Venlig hilsen
Jørgem Møholt
Tomas Christiansen #5
Member since Aug 2010 · 8 posts
Tak for respons

Tomas
Lars Felsager #6
Member since Mar 2010 · 107 posts · Location: Djursland
In reply to post #1
Hej Tomas,

Hvis du har brug for en god generel introduktion til kajakfiskeri kan jeg varmt anbefale DVD'en "Kayak fishing - the ultimate guide"

Den kommer godt rundt om emnet. Alt lige fra valg af kajak til roteknik og fiske teknikker.

V.h. Lars
Poul N Møller #7
Member since Jun 2008 · 58 posts · Location: Sydsjælland
Vælg en meget stabil kajak. Der er ikke meget støttetagseffekt i en fiskestang, og det er ikke sjovt at sidde i en normal havkajak og fighte en fisk, mens kajakken lægger sig på tværs af bølgerne.

Jeg fisker fra en Dagger Blackwater http://picasaweb.google.dk/nkcture2010/Sverige2010#5493891…, der er så stabil at jeg kan fiske i selv ret høje bølger. Jeg har lavet et dæk, så jeg sidder tørt selv i brænding. På dækket står ekkolod og GPS - ikke nødvendigt udstyr, men lidt lir må der godt være ;-) .

Et system á la VKV's http://www.vitudden.com/equipment_se.php vil sikkert også fungere fint, men luftfyldt opdrift og fiskekroge.... Jeg har faktisk tænkt over at udruste min SeaBird Expedition med et system med pontoner af skum.
This post was edited on 2010-08-16, 07:09 by Poul N Møller.
Erik Breum Petersen #8
Member since Sep 2005 · 1122 posts · Location: Fyn, Lillebælt. Assens/Middelfart
Naturligvis:

- fisketegn
- Kajak, pagaj, vest som til normal roning
- fiskestang, hjul, line, kniv, cm-mål og endegrej som til normalt fiskeri

Husk line i alting.

derudover vil jeg anbefale:

- fangstnet til at bjærge fangsten
- pagajflyder til at holde balancen. Det kan godt være at man sagtens kan holde balancen når man kaster, men hvad hvis der kommer en 10 kg laks på? Det afhænger selvfølgeligaf båden stabilitet og din balance, men hav altid en med. Helst ikke en oppustelig.
- En eller anden form for stangholder til når man skal skifte endegrej eller til dørgning

netpose eller stringer til fangsten. Det kan undværes.

Det behøver ikke at være super grej da lange kast ikke er nødvendige
Stangen bør være ang nok til at føre line rundt om stævnen, men skal heller ikke være for lang.
Skyld grejet når du kommer hjem. Det er blevet badet i saltvand
Erik Breum Petersen

Sælges:
   Rockpool Menai 18

Følg gerne personer der søger sandheden.  Men hvis de siger at de har fundet den, så flygt så hurtigt som muligt.
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please note the verification code from the picture into the text field next to it.
Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Go to forum
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 1.6.4, © 2003-7 by Yves Goergen
Current time: 2012-02-04, 21:08:42 (UTC +01:00)