Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Havkajak Snak RSS
Hvor køber man ordentlig næseklemme

Announcement

2009-02-12, 00:45 by Steffen Juul
Subject: Ved registrering af Brugernavn!
Enhver kan registrere sig på Forum og dermed få adgang til at udtrykke sig og til at se billeder. Når du registrerer dig på Forum skal du angive et brugernavn og et password.
Anvend dit navn som brugernavn, dvs. fornavn OG efternavn, så alle kan se, hvem de taler med,
ellers bliver du ikke valideret af Webmaster.    Vi accepterer som eksempel:
  • Søren Hansen * Soren Hansen * SørenHansen * soren_hansen * soren/hansen * Søren.Hansen *
HVIS du som nyt medlem ikke er blevet valideret, så skriv til webmaster hvad dit gamle navn er, og hvad du gerne vil have rettet det til.

Pr 1. maj 2012 har vi spærret alle brugere, der ikke lever op til de nye kriterier, men kun mod at skrive indlæg.
Registrerede medlemmer der er blevet spærret kan pr. mail give webmaster@havkajakroerne.dk besked om nyt navn. Så rettes det, og det betyder, at alle gamle indlæg nu præsenteres med det nye navn.

/webmaster
robinhat #1
Member since Aug 2008 · 22 posts
Show profile · Link to this post
Subject: Hvor køber man ordentlig næseklemme
Er der nogen, der kan anbefale et sted (butik/webshop), hvor man kan købe en god næseklemme? Jeg har tidligere købt en i en standard sportsforretning, og den var jammerligt dårlig (lavet ud i et stift plaststykke).
Erik Breum Petersen #2
Member since Sep 2005 · 1188 posts · Location: Fyn, Lillebælt. Assens/Middelfart
Group memberships: Members
Mange sportsbutikker har det i deres svømmeafdeling. De er rimeligt gode. Men intet slår en dykkermaske, som jeg altid bruger i klorvand. I saltvand bruger jeg intet.
Erik Breum Petersen, Vestfyn.
Nordkapp LV, Greenlander ...

Sørg for ikke at ryge i baljen
– men regn med at du gør det
Jeanette Berg #3
User title: Jeanette
Member since Jul 2009 · 40 posts
De bedste jeg hidtil har prøvet, er de såkaldte "syncro" næseklemmer med en metalbøjle over næsen. Det er en model, som synkronsvømmerne benytter, og metallet gør, at den forsigtigt kan justeres lidt.

USG-kontoret har dem normalt, ellers fås de i velassorterede sportsbutikker. Jeg har vist set en outdoor-model med en snor i en eller anden kajakbiks til en voldsom pris, men hvilken som helst snor kan gøre det ;-)
Gennie #4
User title: Stripbygger
Member since Oct 2005 · 405 posts · Location: Østjylland
Jeg har prøvet flere forskellige, og har kun været tilfreds med denne: http://www.amazon.com/Wildwasser-Sport-Squeeze-Nose-Clips/…
Desværre ved jeg ikke hvor den forhandles herhjemme.
Niels
Steen Bondo #5
Member since Sep 2005 · 636 posts · Location: Lillebælt, hvor ellers.? ;)
Group memberships: Kommerciel, Members
In reply to post #1
Kender ikke kvaliteten, men prisen er mere reel end "de smarte": http://www.vandklar.dk/
"Paddles like an absolute bastard, It's tippy, slow, won't turn, and you can't get in or out of it - actually I quite like it and I wouldn't mind if it didn't sell."
--
http://kajakparadis.blogspot.com/
---
Jesper Hedegaard #6
Member since Apr 2010 · 28 posts · Location: Amager
Så en model med metalfjeder + plastik/gummipuder til næsen i går hos Kajakhotellet, Amager Strandpark i går.
Men tror i jeg lagde mærke til prisen ;o)
Kan ikke finde den på deres side men skriv/ring og spør - hvis det ikke er for langt væk for dig ;o)
Kris Abildgaard #7
Member since Feb 2006 · 324 posts · Location: Viborg
Jeg har prøvet tre forskellige næseklæmmer fra sportsforretninger og de var alle noget lort.

Siden da har jeg brugt Smileys som kan købes i de fleste kajakbutikker. Og de er rimeligt gode (langt bedre end dem fra sportsbutikkerne, men ikke helt så gode som dykkerbriller, men næsten)

Mvh: Kris
Gennie #8
User title: Stripbygger
Member since Oct 2005 · 405 posts · Location: Østjylland
Så fandt jeg min oprindelige forhandler, såfremt det ikke er lykkedes at finde den et andet sted:
http://www.zoelzer.de/content.…?seite=shop/produkte.php&…
Køb den der ER montiert, ellers skal man selv have "dutterne" på plads og det er en frustrerende opgave!!
Niels
robinhat #9
Member since Aug 2008 · 22 posts
Tak for alle de gode tips!
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please enter the word from the image into the text field below. (Type the letters only, lower case is okay.)
Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Go to forum
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20110527-dev, © 2003-2011 by Yves Goergen
Current time: 2012-05-17, 15:36:49 (UTC +01:00)