Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Havkajak Snak RSS
Billeder efterlyses

Announcement

2009-02-12, 00:45 by Steffen Juul
Subject: Ved registrering af Brugernavn!
Enhver kan registrere sig på Forum og dermed få adgang til at udtrykke sig og til at se billeder. Når du registrerer dig på Forum skal du angive et brugernavn og et password.
Anvend dit navn som brugernavn, dvs. fornavn OG efternavn, så alle kan se, hvem de taler med,
ellers bliver du ikke valideret af Webmaster.    Vi accepterer som eksempel:
  • Søren Hansen * Soren Hansen * SørenHansen * soren_hansen * soren/hansen * Søren.Hansen *
HVIS du som nyt medlem ikke er blevet valideret, så skriv til webmaster hvad dit gamle navn er, og hvad du gerne vil have rettet det til.

Pr 1. maj 2012 har vi spærret alle brugere, der ikke lever op til de nye kriterier, men kun mod at skrive indlæg.
Registrerede medlemmer der er blevet spærret kan pr. mail give webmaster@havkajakroerne.dk besked om nyt navn. Så rettes det, og det betyder, at alle gamle indlæg nu præsenteres med det nye navn.

/webmaster
Page:  1  2  next 
Danny Skaade #1
Member since Jun 2006 · 106 posts · Location: Hou 8300 Odder
Group memberships: Members
Show profile · Link to this post
Subject: Billeder efterlyses
Bladgruppen vil meget gerne have et billedarkiv til at bruge i HavkajakInfo. Så hvis du har nogle gode kajak billeder som vi må bruge i bladet, så send dem til undertegnede, gerne med lidt oplysninger om hvor og hvornår de er taget samt af hvem.
Vi kan ikke garantere at de bliver brugt, men vi mangler altid gode billeder.

Hvis der mellem medlemmerne skulle gemme sig en tegner, som vil tegne til bladet på bestilling, vil vi tage imod med kyshånd.

For en god ordens skyld, skal det oplyses at der ikke er noget honorar for brug af billeder, men fotograf/tegner krediteres naturligvis for billederne.

På bladgruppens vegne

Danny
danny@skaade.dk / m. 2097 4071
Kun en tåbe frygter ikke haven...
Danny Skaade #2
Jeg har allerede fået lidt billeder ind, men jeg vil meget gerne have flere.

Desuden er jeg blevet spurgt om hvilken opløsning jeg vil have billederne i, og der til kan jeg kun svare; så stor som overhovedet muligt...

Læs i øvrigt Jens Viggo Moesmands fotovejledning:
http://havkajakroerne.dk/havkajak-info/gode-rad-om-artikler/

Danny
Lars Gram #3
User title: Lars
Member since Sep 2005 · 725 posts · Location: Studstrup v/Århus
Group memberships: Kommerciel, Members
Subject: Kajak
Er det din nye giftig grønne kajak på Avataren - eller er det blot en lånefætter?
Med venlig hilsen

Lars Gram
Stripbygger
http://www.gramkajak.dk
Danny Skaade #4
Hej Lars
Jo, det er en låne fætter, men jeg fik en helt ny Rød/Sort Vaåg 174 her i efteråret, så det bliver den man ser mig i fremover.

Danny
Thomas Holgaard #5
Member since Sep 2005 · 167 posts
Group memberships: Kommerciel, Members
Hej Danny

Jeg har mange mange mange kajakbilleder, så lidt uoverskueligt at sende dem til dig. Så selv om det nok ikke er den løsning du vil have, så må du meget gerne kigge alle mine billeder igennem på bloggen, hjemmesiden osv. Er der noget du kan bruge sender jeg det gerne til dig. Alternativ kan du jo spørge mere specifikt solnedgangsbilleder, teknik, sæler, børn etc.

Håber det kan bruges?!

Vh
Thomas
http://padleguide.blogspot.com
Erik Breum Petersen #6
Member since Sep 2005 · 1188 posts · Location: Fyn, Lillebælt. Assens/Middelfart
Kan du bruge links til fx picasa og panoramio?

https://picasaweb.google.com/108040781886969308…?gsessio…

http://www.panoramio.com/user/1300612?with_photo_id=8079943

Brug gerne de kajakrelaterede billeder, men jeg vil have mit navn nævnt i fx billedteksten

Hvis du vil have et billede i større opløsning så kontakt mig
Erik Breum Petersen, Vestfyn.
Nordkapp LV, Greenlander ...

Sørg for ikke at ryge i baljen
– men regn med at du gør det
Danny Skaade #7
De billeder der ligger på picasa er ikke i fuld opløsning, så derfor kan jeg ikke bruge billeder fra picasa el. lign. og jeg vil helst have billederne liggende hos mig, så jeg straks kan se om jeg kan bruge dem eller ej. Det vil være spildt arbejde for mig at se et billede på picasa, skrive til fotografen efter det, for så at finde ud af at der ikke er nok opløsning i det til det jeg havde tænkt mig.
Så derfor vil jeg bede jer om at sende de originale billeder til mig, helst direkte fra kameraet.

MVH Danny
Paul Hansen HHK #8
User title: Paul
Member since Feb 2006 · 54 posts · Location: Kvols
HEj Danny
Har du en adresse så sender jeg ´nogle billeder pr dvd :-)
Hilsen
Paul
Paul H-HHK
sørenbrink #9
Member since Aug 2011 · 213 posts · Location: Mols|Danmark
In reply to post #7
Subject: SPAM
Danny, det du foreslår er lig med SPAM.
Der er ingen grund til at bruge nettrafik på at sende mange billeder (i høj opløsning) som du alligevel ikke vil bruge.

En hurtig gennemgang af folks Picassa album må være det rigtige.

Du tager så en thumbnailkopi af det billede du ønsker, sender en mail med det til udgiver og beder om billedet i høj opløsning.
På den måde bliver nettet kun belastet med de billeder du kan bruge.

Jeg kunne sagtens sende dig 100 billeder på hver 12 MB, men det vil være global forurening.

Lad os lige tænke praktisk her  :cool:

Du har allerede fået en mail med link til mine album
BRINK

Nogen kan nøjes med en Valley.....
Vi andre sejler Greenland T :)

http://brinkhavkajak.blogspot.com/
Danny Skaade #10
Søren, Kald det bare spam, men det er ikke særligt praktisk for mig at skulle se 10-15 picasa albums igennem, for at vælge et billede ud. For derefter at skulle skrive/ringe til fotografen, for at få tilsendt billedet i høj opløsning, vente på at det bliver fundet frem og sendt til mig, for måske til sidst af finde ud af at der ikke er nok opløsning i billedet. Hvorefter jeg så kan gentage hele processen...
   Derfor vil jeg hellere samle en masse billeder her på min egen computer/Havkajakroernes Backup HD, som jeg så kan vælge i mellem og straks kan se om der er opløsning nok.
   Det kan godt være at det ikke lyder særligt praktisk for dig, men jeg kasserer faktisk en del billeder fordi at der ikke er opløsning nok i dem.
   Dpi og størrelsen på billederne hænger sammen, d.v.s. at når man sætter billedet op i dpi, går billedet ned i størrelse. Til tryk skal et billede være i 300 dpi mod 72 dpi på web/skærm, så selvom at et billede ser pænt ud på picasa, er det langt fra sikkert at det kan bruges til tryk.

Hvis der er nogen der vælger at sende en skive til mig, så send den til:

Danny Skaade
Vestergade 31
8300 Odder

På forhånd tak.

Danny
sørenbrink #11
Member since Aug 2011 · 213 posts · Location: Mols|Danmark
Subject: Accepteret
Danny, forklaring accepteret.
Alt det tekniske omkring billeder har jeg rimelig godt styr på.
Jeg vil dog lige høre dig om noget teknisk.
Jeg har en del billeder i 300 dpi hvor jeg har lavet "unsharpen mask"  og "level" på.
Kan de bruges eller er det kun original format uden filtre der er gangbare?
Rart at vide inden jeg starter bombardementet  :-p
BRINK

Nogen kan nøjes med en Valley.....
Vi andre sejler Greenland T :)

http://brinkhavkajak.blogspot.com/
Danny Skaade #12
Hej Søren
Hvis du har styr på hvad du gør i PhotoShop, så er det fint, ellers så vil jeg helst selv gøre det. Jeg ved hvordan det skal gøre til tryk, som igen er forskelligt fra hvordan man gør tingene til skærmbrug.

Danny
Esben Milling #13
Member since Mar 2009 · 15 posts · Location: Farum, DK
Hvad med at oprette en Dropbox, Skydrive eller lign. til Havkajakroerne - hvor interesserede kan lægge billeder. Kan også bruges til udveksling af andre dokumenter.
jensviggo@moesmand.dk #14
Member since Mar 2007 · 53 posts
In reply to post #11
Subject: lidt teknik
Først om Picasa. Jeg bruger ikke selv Picasa, men Flickr, der også er gratis. Der er det muligt at lægge billeder op i forskellige opløsninger, der efterfølgende kan vælges mellem ved download. Ved opslag præsenterer Flickr billederne i et reduceret format, der vælges efter skærmen på den maskine, der er anvendt.

Om skærpning. Danny er selvfølgelig mest tryg ved selv at stå for skærpning, for en uhensigtsmæssig behandling kan ikke gøres om. Sagen er dog den, at med mindre fotografen bevidst har fravalgt, vil allerede kameraet have udført den første, beskedne skærpning. Derefter kan fotografen i "mørkekammeret" skærpe billedet - hvilket dækker over en "forvrængning" af kontrastforhold, der tager hensyn til vor subjektive billedopfattelse - så det enten egner sig til skærm eller til papir. Lille skærpning til skærm, mere skærpning til papir, og mest skærpning til "glossy" papir. Det er med andre ord ikke muligt for nogen at bedømme det perfekte papirbillede ved gengivelse på en skærm. Igen en god grund til at give Danny det originale billede.

Endelig lidt om dpi. De 300 dpi skal ses i relation til den fysiske billedstørrelse. Hvis billedet efterfølgende gengives i større format, end der var opsat i "mørkekammeret" foran f.x. Photoshop, skrumper dpi-tallet. Omvendt vil en reduktion af format øge dpi-tallet. Med en faktor 5 mellem skærm og papiropløsning, vil et 100 dpi skærmbillede fra en stor skærm kunne gengives rimeligt som et 10×15 papirbillede.
Og dette er selvfølgelig ikke hele sandheden, men dog.
Den sidste gode grund til at give Danny det originale billede.
Tina Brandt Taagaard #15
Member since May 2009 · 33 posts · Location: Sydvestjylland
Subject: Filmklip
Jeg synes det kunne være ret fedt med nogle små filmklip på hjemmesiden.......

Ved godt denne tråd er en forespørgsel på billeder til bladet m.m. Men nu hvor folk er i gang med at kigge i "gemmerne", var det måske noget der kunne overvejes - hvad siger webmaster?

Blot en ide!
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please enter the word from the image into the text field below. (Type the letters only, lower case is okay.)
Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Page:  1  2  next 
Go to forum
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20110527-dev, © 2003-2011 by Yves Goergen
Current time: 2012-05-17, 15:47:14 (UTC +01:00)