Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Havkajak Snak RSS
Åbent brev til bestyrelsen.

Announcement

2009-02-12, 00:45 by Steffen Juul
Subject: Ved registrering af Brugernavn!
Enhver kan registrere sig på Forum og dermed få adgang til at udtrykke sig og til at se billeder. Når du registrerer dig på Forum skal du angive et brugernavn og et password.
Anvend dit navn som brugernavn, dvs. fornavn OG efternavn, så alle kan se, hvem de taler med,
ellers bliver du ikke valideret af Webmaster.    Vi accepterer som eksempel:
  • Søren Hansen * Soren Hansen * SørenHansen * soren_hansen * soren/hansen * Søren.Hansen *
HVIS du som nyt medlem ikke er blevet valideret, så skriv til webmaster hvad dit gamle navn er, og hvad du gerne vil have rettet det til.

Pr 1. maj 2012 har vi spærret alle brugere, der ikke lever op til de nye kriterier, men kun mod at skrive indlæg.
Registrerede medlemmer der er blevet spærret kan pr. mail give webmaster@havkajakroerne.dk besked om nyt navn. Så rettes det, og det betyder, at alle gamle indlæg nu præsenteres med det nye navn.

/webmaster
Page:  1  2  next 
Søren Østerbye #1
Member since Jan 2009 · 103 posts · Location: Sønderjylland
Group memberships: Members
Show profile · Link to this post
Subject: Åbent brev til bestyrelsen.
Til bestyrelsen i Havkajakroerne.

Her 2 dage før vi har deadline med endeligt program, budget m.m. (har i øvrigt ligget klar siden 29. december!) er vi blevet sat fra bestillingen, og bestyrelsen overtager træffet fordi vi åbenbart ikke har styr på det. Intet kunne ligge længere fra sandheden! Vi har de sidste mange dage udelukkende afventet godkendelse fra bestyrelsen, så vi kunne komme videre.

Lørdag den 7. januar skriver bestyrelsesrepræsentant Niels Kyhn at programmet er godkendt og ser godt ud, men der er nogle ting til budgettet bl.a. kørselspenge til instruktører vi skal tage højde for. Det indebærer bl.a. at træffet nu skal betale for bl.a. Niels fordi han skal med som instruktør og ikke som bestyrelsesmedlem. Vi protesterer fordi vi tidligere i en mail har fået besked på, at vi skriftligt skal redegøre for hvorfor vi har valgt at bruge andre instruktører fra Sjælland, når det fordyrer træffet unødigt. Vi skulle ikke gøre rede for Niels og Marianne, da de fik deres kørsel dækket som medlem af bestyrelsen. 4 dage før deadline ændrer man altså et af grundvilkårene for træffets økonomi, så det protesterer vi selvfølgelig imod.

Vi protesterer også mod andre unødige fordyrelser af træffet som fx unødige instruktører og foreslår at spare på kaffen (50 kr. pr. kande!) hvis man mangler yderligere penge. Først i dag hører vi fra jer, dvs. I ringer til Finn. Jeg får absolut intet at vide før Finn kontakter mig senere på dagen.

Da jeg kontakter formanden for jeg at vide, at man har valgt at tage træffet fra os, fordi vi ikke har overholdt fristerne - den frist der udløber om 2 dage! Jeg får også at vide at Niels er gået ned og ikke svarer på mails eller tager telefonen. Stor er min undren da jeg senere kommer i besiddelse af en mail, skrevet den 10.1 hvor Niels takker for bestyrelsens opbakning til hans kompetencer som instruktør.

Jeg vil gerne have et svar fra bestyrelsen på, om I har givet efter for et ultimatum fra Niels og Marianne om at de ikke vil være instruktører på træffet, hvis Finn og jeg fortsat skulle stå som arrangører?

Jeg skal ikke lægge skjul på, at min mistillid til jer som bestyrelse er enorm stor - så stor at jeg mener, der bør indkaldes til en ekstraordinær generalforsamling hvor I stiller jeres mandat til rådighed. Hvis ikke må vi jo se om tilstrækkeligt mange medlemmer synes det samme som vi gør.

Da dette brev er åbent, har jeg vedhæftet vores træfprogram og budget, som har været færdigt siden 29. december 2011. Så kan medlemmerne jo selv se, hvad vi har eller ikke har styr på!

Jeg vil ikke lægge skjul på, at jeg er utroligt skuffet, især over al den tid jeg har brugt på at skaffe sponsorater nok til at få Helen Wilson over.

Søren Østerbye

Gode venner har hjulpet med at lave et link til vores plan, budget m.m. til vintertræffet 2012.
http://menzi.dk/vintertraef_2012.xls
This post was edited 6 times, last on 2012-01-11, 16:23 by Søren Østerbye.
Steen Bondo #2
Member since Sep 2005 · 636 posts · Location: Lillebælt, hvor ellers.? ;)
Group memberships: Kommerciel, Members
Der kommer vel et modsvar, fra bestyrelsen.

Kan ikke vedhæfte, jeg giver op: "The requested thread does not exist or access was denied."

Sørens regneark ligger her: http://menzi.dk/vintertraef_2012.xls
"Paddles like an absolute bastard, It's tippy, slow, won't turn, and you can't get in or out of it - actually I quite like it and I wouldn't mind if it didn't sell."
--
http://kajakparadis.blogspot.com/
---
This post was edited 4 times, last on 2012-01-11, 15:08 by Steen Bondo.
nyg #3
Member since Oct 2008 · 328 posts
[Image: http://www.smileyvault.com/albums/forum/smileyvault-popcorn.gif]
Søren Østerbye #4
In reply to post #2
Korttidshukommelsen er efterhånden blevet meget kort  :blush:

Jeg har nu vedhæftet træfprogram, budget, tidsplan m.m. som har ligget klar siden 29. december!
This post was edited on 2012-01-11, 12:53 by Søren Østerbye.
Gennie #5
User title: Stripbygger
Member since Oct 2005 · 405 posts · Location: Østjylland
Men linket kan ikke åbnes/gemmes
Det kan det så nu
Niels
This post was edited on 2012-01-11, 17:53 by Gennie.
Soren Rasmussen #6
Member since Nov 2009 · 47 posts · Location: Holbæk
Jo det går da fint med at åbne Excel arket.
sørenbrink #7
Member since Aug 2011 · 213 posts · Location: Mols|Danmark
In reply to post #2
Søren, jeg synes det er OK at du laver et åbent indlæg til bestyrelsen for at give udtryk for din frustration.
Jeg håber (og forventer) at der kommer et svar fra bestyrelsen.
Det er vel det mindste man kan forvente, da det ellers efterlader os, der intet ved om hvordan det reelt er foregået, med en oplevelse af, at du har 100% ret i dine postulater.

Det skal absolut ikke opfattes negativt, men det skulle jo nødigt ende med, at "gadens proletariat" kun dømmer ud fra et indlæg.

Når først der er taget hul på historien har vi andre (udenforstående) krav på at kende HELE sandheden i denne gyser.

Har tjekket dit/jeres budget og synes I har gjort et godt stykke arbejde.

Respekt der!
BRINK

Nogen kan nøjes med en Valley.....
Vi andre sejler Greenland T :)

http://brinkhavkajak.blogspot.com/
Danny Skaade #8
Member since Jun 2006 · 106 posts · Location: Hou 8300 Odder
Jeg er sikker på at bestyrelsen nok skal svare, men giv dem nu lige en chance for at forfatte deres svar. Det åbne brev er jo endnu ikke et døgn gammelt.

Danny
Kun en tåbe frygter ikke haven...
Mikkel Gundersen (Administrator) #9
User title: Strip bygger
Member since Nov 2006 · 175 posts · Location: København V
Group memberships: Administrators, Members
Nu er det kun ledelsen af træffet bestyrelsen har overtaget. Det skyldes ikke dårligt arbejde, tvivl om de involveredes kompetancer, men simpelthen at der ikke har været det flow af informationer der skulle til for at overbevise bestyrelsen om at træffet var på rette spor. De frister vi har sat i manualen, og som der også er rykket for, har ikke været overholdt med op til 3 måneder. Det har hovedsageligt været en sag om dokumentation.

Alle dokumenter kommer fra i morgen af til at ligge i 'skyen' således at alle involverede kan følge med i realtime.

Vi håber stadig at Finn og Søren vil deltage i træffet og den store indsats de har ydet skal de have tak for.

Ellers vil jeg kun henvise til den info mail der er lagt på hjemmsiden.

Med venlig hilsen
Mikkel Gundersen
Formand for havkajakroerne
Formand for Havkajakroerne
Strip-bygger
København
Kurt Jensen #10
User title: K.S.Jensen.
Member since Dec 2005 · 116 posts · Location: 8700 Horsens.Solsikkevej 25.
Jamen så skal de vel også have lov til at gøre træffet færdigt. Tiden var der jo stadigvæk i modsætning til sidste år's
vintertræf ikke   <_< . Hvor tilmedingen oven i købet blev forsinket.
Det er sku hårdt frivilligt abejde der udføres fra træf teamene. Så Søren og Finn thumbs up for jeres arbejde  :-)
Hellere være en original end en kopi.
Lars Ullitz #11
Member since Dec 2011 · 5 posts
Subject: Bestyrelsesreferater
Det virker ærlig talt noget besynderligt.

Måske et bestyrelsesreferat kunne kaste lys over sagen, men sidste referat på hjemmesiden er fra 30.04.11.
Referatet fra 26.06.11 er ikke tilgængeligt for medlemmerne!!

ØØhhhh, - er der noget jeg gør forkert i min søgning efter information?

Mvh
Lars
Alfred Voetmann #12
Member since Sep 2005 · 172 posts · Location: 8260 Viby
In reply to post #9
Hej

Jeg ved ikke rigtig om jeg forventer bestyrelsens svar her på forummet. I princippet har bestyrelsen jo fortalt om beslutningen i den meddelelse om reorganisering der er på forsiden.

Som jeg læser det, så føler bestyrelsen sig ikke overbevist om forberedelserne til træffet, fordi bla. rammer og terminer i henhold til træfmanualen ikke er overholdt ? 

Søren Østerbye nævner deadline som 12 januar.
Træfmanualen nævner 3 måneder som deadline, det må så være 23. december ( når træffet starter 23 marts )
Der er selvfølgelig lidt vej fra 23 december til 12 januar.

En af grundene til fristen på 3 måneder er vel også, at bestyrelsen skal have tid til at gennemgå budgetterne for eventuelle fejl/fortolkninger/whatever. Og ud fra Sørens indlæg ser det også ud til at bestyrelsen havde flere bemærkninger til budgettet. Hvad bemærkningerne er kan man ikke helt se, men jeg har da et par bud.
De gange jeg har været med til at arrangere træf har der været specificeret hvor mange frivillige der fik betalt selve træffet for deres arbejde. Det kan jeg ikke se ud fra budgettet, men indrømmet så ved jeg heller hvad retningslinierne er i dag.
I træfmanualen er der nævnt 10 % til uforudseete udgifter. Det kan jeg nu heller ikke se ud fra budgettet. Men det kan selvfølgelig være indarbejdet i enkeltpriserne ?
Anyway,,,når træfgrupper nedsættes fra gang til gang, vil det som oftest være bestyrelsen der sidder med størst erfaring vedr økonomien omkring et træf.  

Jeg er nok ikke enig med Søren Brink i oplevelsen af at Søren Østerbye har 100 % ret i sine postulater. Som jeg læser det er hverken rammer ( budgettet ) eller terminer ( deadlines ) helt ok. Det betyder selvfølgelig ikke at træfgruppen ikke har gjort et stort stykke arbejde. Men i sidste ende er bestyrelsen nødt til at følge de retningslinier der er i foreningen. Det forventer jeg ihvertfald.

Til gengæld er jeg enig med Søren brink i at det nødig skal ende i gadens parlament. Det bliver det nemt hvis de to parter diskuterer/postulerer her på forum. Derfor ser jeg hellere at begge parter kommer med et indlæg på næste  generalforsamling. Så kan de fremmødte ( og ikke kun os ved tasterne ) vise deres holdning ved valget af den næste bestyrelse. Det vil være mit forslag til den her uoverensstemmelse.

mvh
Alfred Voetmann

Edit tilføjelse: Siden jeg startede med at skrive mit indlæg ( og spise aftensmad osv osv ) har bestyrelsen nået at svare.
"The water is your friend"-Dubside, "Especially in Ice Cubes"- Alfred
This post was edited on 2012-01-11, 19:34 by Alfred Voetmann.
Søren Østerbye #13
In reply to post #9
Subject: Formanden lyver!!!!!
Det passer ikke hvad du siger Mikkel, og jeg forstår simpelthen I fastholder denne her løgn, når I ved vi har den skriftlig dokumentation der beviser at I lyver!

Ved sidste vintertræf var der ikke en bestyrelsesrepræsentant til træffet klar. Står ellers i manualen!

Cramer kontakter os og siger at han er bestyrelsens repræsentant, hvilket du telefonisk overfor både Finn og mig benægter. Cramer har aldrig været bestyrelsesrepræsentant, siger du. Vi havde bedt Danny bestille Odder, men det aflyser Cramer. Han kommer med en skjult dagsorden og vil flytte træffet til Sjælland. Det ender med at vi alligevel skal bestille Odder, men pga. forsinkelsen får vi nu først endelig besked den 19. september 2011. Først på det tidspunkt ved vi, at vi kan være i Odder.

Vi havde en aftale med Lise og Axel fra Gilleleje, fordi vi fik det råd at få fat i instruktørene i så god tid som muligt, men derudover havde vi kun talt om ideer.

Det er pga. Cramer at vi ikke kommer i gang før, og det ved du også godt. Det var jer selv som bestyrelse der til sidst sagde god for at vi kunne booke Odder, hvorefter Cramer var ude af det. Først derefter komme Niels til som bestyrelses repræsentant, og lægger ud med dels at sende os et færdigt træf med workshops, aftaler med instruktører, reklameslogans m.m. OG et krav om at skal stille med et budget til jeres møde primo oktober.

Nu du er så forhippet på at følge maualen, så fortæl os lige hvor der står, at træfgruppen skal aflevere et foreløbeigt budget 6 mdr. før træffet. Jeg kan nemlig ikke se det!

I dagene der følger mødes Finn og jeg og vi sender ideer til workshops ud til Niels og Marianne samt Lise og Axel. Vi mener de bør byde ind med hvordan den ramme vi har stukket ud kan udfyldes, og det gør begge instruktørpar. På tyve dage har vi altså fået svømmehal og fået os arrangeret med 5 workshops, ideer til yderligere to, afleveret et budget 3 mdr før tid, OG ALT ER SENDT TIL BESTYRELSENS REPRÆSENTANT, SOM JO OVENIKØBET SELV HAR UDFYLDT DE TO WORKSHOPS!

Det er korrekt at vi ikke har sat bassintider på de forskellige workshops, men alle aftaler er lavet, og i mit hoved er det et program.

I den følgende periode laver vi aftale med Danny om en workshop, får ide til endnu en workshop pga. en tråd i forum, og i decemeber indkalder vi igen til møde. Det er i den forbindelse at at deadline for det endelige program budget osv. fremkommer for første gang. Det er Niels der i et svar den 13. december bl.a. skriver, at han ikke har tid til at lave træf, og at det har han ikke haft siden november (?) og heller ikke får det indtil marts hvor træffet er. Den 20. december gør du i en mail opmærksom på, at vi nu nærmer os de 3 mdr. og jeg svarer dig med nogen forundring taget i betragtning, at Niels jo 7 dage tidligere har sat en anden deadline - nemlig den 12. januar. Jeg fortæller dig også om alt det vi har planlagt, om alle de aftaler der er indgået og at Finn og jeg skal mødes den 29. december og bestyrelsen er meget velkommen til at sende en repræsentant.

I dit svar skriver du, at der jo er en kommandovej og at den skal vi følge, for ellers fik du nok at lave som formand, og I vil heller ikke sende en repræsentant til mødet. Du er vidende om at vi skal holde møde, du ved hvad indholdet er og du ved hvilke aftaler der allerede er indgået og er klar, for det skrev jeg til dig i en mail den 20. december.

Den 29. december holder Finn og jeg som aftalt møde, og på vej hjem fra Finn modtager jeg følgende mail fra Cramer. Jeg tillader mig at citere den i hele sin længde, for at medlemmerne kan forstå hvad det vil sige at være træfteam med den nuværende bestyrelse.
Hej  Alle men især Søren Østerbye, Finn Birkely samt Niels Kyhn.

Nu er der mindre end  3 måneder til afholdelse af vintertræffet.

I min mailboks er  er det  sidste jeg har modtaget fra vintertræfgruppen en  mail af 5.oktober 2011 hvor Finn Birkely  skriver,
Vi har lavet en fane (Bassintider) ekstra i regnearken her vi der blive indsat div aktiviter når vi har tingene på plads.
Siden er der ikke sket noget, udover program  mangles fastsættelse af deltagerprisen , da budgettet arbejder med  622,33 kr.

Søren Østerbye skriver 31.maj 2011
Ligeledes var jeg af den opfattelse, at Finn og jeg som træf arrangør havde et vist spillerum i forhold til træffet mht. placering, indhold, instruktører osv..

Det må jeg konstaterer de har haft, men de har ikke evnet eller villet ,at overholde de simple regler som træfmanualen  afstikker, trods formandens indskærpelse af reglerne i mail primo oktober 2011 og igen i mail af 20. dec.

Jeg foreslår at bestyrelsen overtager arbejdet , hvis vi ikke har hørt  fra gruppen senest 2. januar 2012 med et færdigt program med priser.

I tirsdag kontaktede jeg vagthavende livredder Odder svømmehal, som oplyste at Havkajakroerne har hallen i den aftalte weekend.

Hilsen
Hans Erik Cramer
Kasserer i Havkajakroerne

Jeg skal måske lige for en god ordens skyld sige, at vi inden jeg kørte fra Finn havdesendt vores endelige forslag til program og budget til bestyrelsens repræsentant, samt alle instruktørerne. Du havde jo selv bedt os benytte kommandovejen!

Den 7. december indleder Niels sin mail til os med ordene:

Hej Søren og Finn

Det nye program ser OK ud for os. Vi tager de 2 timer ad gangen og prøver at arrangere os til at pause lidt ind imellem, hvis der bliver brug for det.

Til budgettet har jeg lige et par ting, som Cramer har gjort mig opmærksom på:

Cramers indsigelse er kun relevant fordi han ikke er bekendt med de aftaler vedr. kørsel vi har lavet og som Niels jo selv har skrevet til os. Det er endda Niels der selv har aftalt workshop med Lars Hugo, og Lars Hugo har på ægte Havkajakroer manér frasagt sig kørepenge. Står i en mail videre sendt fra Niels! Både Finn og jeg har også frasagt os kørepenge, så det eneste der står tilbage er, at Niels gerne ser yderligere 2 lokale instruktører. Det sidste kan vi ikke se nogen grund til, da alt er optaget i bassinet, instruktørene har godkendt programmet, og alle ved hvordan det ser ud.

Jeg skriver mit svar den 8. december og i går aftes meddeler Finn mig at vi ikke længere er træfgruppe. Jeg er glad for at Finn ringede, for ellers havde jeg vel skulle læse det på forsiden.

I telefonen i går hævder Mikkel at Niels er gået ned med flaget og har sendt en mail til bestyrelsen, hvor han skriver, han ikke vil være instruktør på vintertræffet. Vi modtager ikke noget!

To timer senere kommer jeg i besiddelse af en mail hvori Niels takker bestyrelsen for opbakningen, og at han selvfølgelig er klar til at være instruktør på vintertræffet.

Hvad er det der er foregået? Hvad er det for en opbakning, og hvorfor lyver du, Mikkel, og fremstiller Niels som deprimeret/psykisk syg?

Den eneste forskel på vores oplæg og det nye ditto er, at der man har ødelagt Lise og Axels workshop ved at placere avancerede redninger i samme bassin med to nye instruktører - Niels og Mariannes foretrukne instruktører, som de allerede havde lavet aftale med i følge deres eget skriv - og som vi mente var overflødige og unødigt dyre. Niels havde jo for f..... selv accepteret programmet den 7. december.

Jeg synes ikke bare formanden skylder at fortælle hvad den virkelige årsag er, men jeg mener også han bør træde tilbage. Vi kan ikke have en formand der lyver!!!
Pernille Svendsen #14
User title: Pernille Svendsen
Member since Sep 2005 · 56 posts · Location: Svendborg
Undskyld mig, men jeg syntes det er en aldeles usmagelig tone der er fremkommet i denne tråd!

Det er min erfaring, at det er en meget dårlig ide at diskutere den slags sager på skrift, og måske især i et forum som dette. Jeg syntes bestemt ikke formanden skal trække sig eller nogen anden i bestyrelsen skal. Men jeg vil give Alfred ret i, det måske er en god ide at tage emnet op på næste generalforsamling.
sørenbrink #15
Member since Aug 2011 · 213 posts · Location: Mols|Danmark
Jeg vil gerne bakke op om Alfred og Pernilles forslag om at man tager sagen op på generalforsamlingen og så lader denne tråd dø nu.
Det giver også de 2 parter mulighed for at få tingene snakket igennem inden da.

Alfred du har misforstået hvad jeg skrev.
Jeg nedtoner lige den indskudte sætninger for at klargøre hvad jeg mente:

Det er vel det mindste man kan forvente, da det ellers efterlader os, der intet ved om hvordan det reelt er foregået, med en oplevelse af, at du har 100% ret i dine postulater.
BRINK

Nogen kan nøjes med en Valley.....
Vi andre sejler Greenland T :)

http://brinkhavkajak.blogspot.com/
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please enter the word from the image into the text field below. (Type the letters only, lower case is okay.)
Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Page:  1  2  next 
Go to forum
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20110527-dev, © 2003-2011 by Yves Goergen
Current time: 2012-05-17, 15:48:47 (UTC +01:00)