Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Havkajak Snak RSS
Åbent brev til bestyrelsen.

Announcement

2009-02-12, 00:45 by Steffen Juul
Subject: Ved registrering af Brugernavn!
Enhver kan registrere sig på Forum og dermed få adgang til at udtrykke sig og til at se billeder. Når du registrerer dig på Forum skal du angive et brugernavn og et password.
Anvend dit navn som brugernavn, dvs. fornavn OG efternavn, så alle kan se, hvem de taler med,
ellers bliver du ikke valideret af Webmaster.    Vi accepterer som eksempel:
  • Søren Hansen * Soren Hansen * SørenHansen * soren_hansen * soren/hansen * Søren.Hansen *
HVIS du som nyt medlem ikke er blevet valideret, så skriv til webmaster hvad dit gamle navn er, og hvad du gerne vil have rettet det til.

Pr 1. maj 2012 har vi spærret alle brugere, der ikke lever op til de nye kriterier, men kun mod at skrive indlæg.
Registrerede medlemmer der er blevet spærret kan pr. mail give webmaster@havkajakroerne.dk besked om nyt navn. Så rettes det, og det betyder, at alle gamle indlæg nu præsenteres med det nye navn.

/webmaster
Page:  previous  1  2 
Søren Østerbye #16
Member since Jan 2009 · 103 posts · Location: Sønderjylland
Group memberships: Members
Show profile · Link to this post
In reply to post ID 19273
Når en bestyrelse offentligt udstiller frivillige fx som det sker her på foreningens hjemmeside, og det sker med den begrundelse,at vi som træfteam ikke har overholdt terminer, ikke har informeret m.m. så efterlader det et indtryk af, at vi ikke har gjort vores arbejde godt nok - at vi ikke er til at stole på. Det er synes jeg er usmageligt.

Når vi så ved at det er lodret løgn - og ovenikøbet kan bevise det - så er det vel ingen der bare lægger sig ned og lader sig træde på? Jeg gør ihverfald ikke!!!

Det har ikke været muligt at tale fornuft med bestyrelsen, for kun Finn er blevet meddelt bestyrelsesbeslutningen, og det er en beslutning, der er taget uden at tale med os. Efterfølgende har vi forsøgt at få bestyrelsen i tale, men de har ikke ønsket at tale med os. (dårlig samvittighed tænker jeg)

I den sidste samtale jeg havde med Mikkel, gav jeg både tid og mulighed for at overveje beslutningen igen, men det har man ikke ønsket. Jeg fortalte også Mikkel, at jeg ville offentliggøre alt hvad vi har været igennem, og han sagde, at det var min demokratiske ret. Desværre har vi ikke adgang til at smide bestyrelsen på forsiden - vi har kun forum hvis vi ønsker at bringe vores oplevelser ud til medlemmerne!

Jeg har allerede opfordret til en ekstra ordinær generalforsamling, men det kommer der nok ikke. I stedet skal vi så vente indtil den ordinære generalforsamling og i hele denne periode vil der stå på foreningens forside, at vi ikke har lavet det skulle, at vi ikke er til at stole på. Det er en aldeles uacceptabel løsning for os!!!!!!!

Bare for at der ikke skal være nogen overhovedet der er i tvivl, så modtager hele bestyrelsen en mail fra mig den 29. december, hvor jeg skriver, at vores færdige forslag til budget, program med videre er sendt til alle instruktører samt besyrelsens repræsentant, men hvis der er medlemmer af bestyrelsen der ønsker det tilsendt, kan de blot rekvirere det hos enten Finn eller mig. Cramer kommenterer på noget i budgettet den 7. december, så bestyrelsen må jo have haft adgang til vores forslag. Mellem den 8. og 10. december holder bestyrelsen så et telefonmøde, hvor man bliver enige om at sætte os fra posten som træfarrangør fordi vi i følge bestyrelsen ikke har overholdt terminer og informeret godt nok.

Mødet finder sted 10-12. dage efter de har fået vores forslag til endeligt program, budget m.m. OG vi ved jo fra Cramers kommetar til budgettet, at de også har læst det.

Det er et uigendriveligt bevis på det vi hele tiden har sagt og vil blive med at sige indtil bestyrelsen enten kommer med sandheden eller trækker sig, at beslutningen om at fjerne os som træfarrangør intet har at gøre med terminer eller information, men bunder i noget helt andet.
Mikkel Gundersen (Administrator) #17
User title: Strip bygger
Member since Nov 2006 · 175 posts · Location: København V
Group memberships: Administrators, Members
Vil lige knytte en sidste kommentar til denne tråd, og så håber jeg også vi kan lukke den her.

Der er blevet spurgt til hvorfor de sidste bestyrelses referater ikke kan findes på hjemmesiden.
Grunden til dette er at der har været diskuteret personfølsomme emner som vi ikke mente ville gavne miljøet at blive offentliggjort. Bla. diskuterede vi vintertræffet og samarbejdet med træfgruppen allerede på mødet i oktober, og det der blev diskuteret og refereret mente vi ville have haft en negativ effekt på samarbejdet. I stedet blev der dagen efter mødet skrevet et brev fra bestyrelsen til træfgruppen.

Det er en afvejning om referater skal kunne læses af alle medlemmer.
En offentliggørelse kan godt give problemer i forbindelse med følsomme sager, eller medvirke til at sagerne ikke bliver behandlet til bunds. Omvendt kan en ikke-offentliggørelse give et indtryk af en lukket bestyrelse.

Det er selvfølgelig Søren's ret at indkalde til en ekstra ordinær GF. Betingelserne for dette er beskrevet i vedtægterne. Vi vil dog foretrække at sagen tages op på den ordinære GF, og vi vil her tage alle dokumenter og referater med.

Med venlig hilsen
Mikkel Gundersen
Formand for Havkajakroerne

PS: Helt undtagelsesvis har jeg bedt vores moderator om ikke at moderere indlæggene i denne tråd. Jeg er absolut modstander af tonen, men vi vurderede i bestyrelsen at det trods alt også var vigtigt at de involverede parter kunne give udtryk for deres synspunkter
Formand for Havkajakroerne
Strip-bygger
København
per-butikmalik #18
Member since Aug 2007 · 85 posts
Group memberships: Kommerciel, Members
In reply to post #16
  Puha..jeg er godt nok rystet..er det her en flok glade mennesker der deler en fælles interesse og med glæde
 bruger deres fritid på at give andre en god oplevelse..eller er det A.P Møllers bestyrelse og direktøre der er røget i totterne på hinanden.

Nu er det sådan at havkajakroerne holder træf 4 gange om året og folk fra hele landet kan mødes og have det hyggeligt sammen, dem som så kan et eller andet kan så undervise dem som gerne vil lære noget nyt..alle gør det gratis fordi de syntes at det er sjovt, det er dejligt at være på træf..nu har jeg lært noget nyt og det vil jeg gerne dele med alle andre....sådan lidt ø-lejr agtigt.

Troede jeg.. men jeg har da taget noget så grundigt fejl, bestyrelsen skal have fuldt program ned til mindste detalje 3 måneder før..træf teamet sidder og fravælger glade folk der gerne vil undervise gratis..duer ikke, ikke god nok.. nææ nej, nu skal vi have udenlandske undervisere kun det aller ypperste er godt nok..og helt ærligt i var da noget til grin i sommers da Rowland Woolven fik jer alle til at smide jeres træktov væk, duer ikke, ikke godt til BCU 5...og nu bruger i så en masse af andres penge på at få Helen Wilson over,  hvad kan hun som Niels og Marianne ikke kan...jeg kan også se at i søger udenlandske undervisere til sommer træffet, bare det at de er udenlandske er åbenbart snart et krav...fint skal det være... for hvem..hvem bliver træffene enligt holdt for..den glade amatør eller BCU 5eren...

Er i ikke ved at ødelægge ånden i havkajakroerne...det med at alle hjælper alle ganske gratis...nu stikker i næsen i sky og siger duer ikke,ikke god nok...jamen jamen jeg vil gerne og jeg gør det gratis...Nej du er ikke god nok til os..vi vil kun have det bedste, og helst fra udlandet

Det her er så både til bestyrelsen og træfteamet.

Hilsen Per Hülsen
Danny Skaade #19
Member since Jun 2006 · 106 posts · Location: Hou 8300 Odder
Quote by per-butikmalik:
og nu bruger i så en masse af andres penge på at få Helen Wilson over,  hvad kan hun som Niels og Marianne ikke kan...jeg kan også se at i søger udenlandske undervisere til sommer træffet, bare det at de er udenlandske er åbenbart snart et krav...fint skal det være... for hvem..hvem bliver træffene enligt holdt for..den glade amatør eller BCU 5eren...

At der har været udenlandske instruktører på sommertræfene, har ikke kostet noget for nogen, andre end dem der har været på et kursus med f.eks. Rowland Wollven, de har været 100% deltagerbetalte.

Jeg har selv været på kursus med Rowland Wollven(2007), Dubside(2009), Bjørn Thomasson(2010), Dubside (2010) og Rowland Wollven (2011), og jeg tager også gerne et med Helen Wilson, for jeg er glad for at lære noget fra nye mennesker.

Danny
Kun en tåbe frygter ikke haven...
sørenbrink #20
Member since Aug 2011 · 213 posts · Location: Mols|Danmark
In reply to post #18
Subject: "Fremmedarbejderne"
Rolig nu Per.
Fordi man tager udenlandske instruktører ind er det ikke ens betydende med at de lokale ikke er gode nok.
Jeg er f.eks. meget stor fan af Bondo (selvom han sejler Valley) og Morten Nillson (han er for øvrigt BCU 5'er).
Det er da fedt at vi har mulighed for at få "fremmedarbejdere" ind over og så længe folk selv betaler for det - kan det vel ikke skade nogen - eller kan det?
Jeg vil personligt gerne undervises af Helen Wilson, Dubside og Gordon Brown.
Tag et kig på de DVD'r de har udgivet og indrøm at de kan et eller andet der er total fedt.
Dermed ikke være sagt at de danske instruktører ikke kan, men lad os da for f..... få muligheden når den nu er der og vi selv betaler gildet.

PS
Jeg synes det er fedt hvis der samtidig går lidt ø-lejr i den (som den gang i de glade 70'er) bare jeg ikke bliver tvunget ud i at at skulle gå med bar "dolk" som dengang :-D
BRINK

Nogen kan nøjes med en Valley.....
Vi andre sejler Greenland T :)

http://brinkhavkajak.blogspot.com/
This post was edited on 2012-01-12, 13:32 by sørenbrink.
Michael Sørensen #21
Member since Dec 2006 · 186 posts · Location: Følle Strand, Rønde
Group memberships: Kommerciel, Members
Subject: offentlige referater
Da bestyrelsen arbejder på vagne af medlemmerne, så bør der da ikke være noget i refaraterne som medlemmerne ikke må vide, så længe det ikke handler om personfølsomme oplysninger fx strafferetlige ting. Det er jo ikke et selskb, hvor konkurrenterne ikke må få indblik hvad der debatteres eller besluttes.

Når der fx er bestyrelsesmøder i DGI landsdelsbestrelserne, så sidder der en sekretær der ikke deltager i debatten, men udelukkende forsørger at skrive så meget ned hun kan nå, af alt der bliver sagt. Er der noget på banen som ikke skal ud i offentligheden bliver det påtalt og fjernet fra det offenlige referat.

Så ud med referaterne, det er medlemmernes eneste chance for at følge med ud over rygter. Det kan så godt være at medlemmer så kan læse at der er problemer med planlægning af et træf, eller mellem bestyrelsen og et træfteam og hvad så. Hvis det er sandheden, så er det jo sådan og det kan medlemmerne sikkert godt tåle at læse og så håbe at bestyrelsen får løst problemerne. Men det er et forkert grundlag at gemme referaterne på.

Vedr. udenlandske eller danske instruktører på træf. Så er det da fint at kombinere dette, så der både er danske der underviser fordi det er sjovt at gøre det indbyrdes mellem medllemerne. Men også fint at få inspiration udefra, når bare dem der skal undervises selv betaler for det. Men bare det ikke bliver sådan, at det kun er muligt at finde undervisere på træf, hvis det betales for det.
Havkajakroerne har gennem tiden været største enkeltforening i DGI til at sende folk på instruktørkursus i DGI med tilskud fra DGIs fælles kursuspulje og tilskudet gives da i en forventning om at det er folk som skal hjem og undervise i foreningen og ikke bare for, at de kan få et papir at hænge på væggen. Og der er sikkert mange roere i foreningen, som synes det er fint at blive undervis af instruktører med danske navne. Det ser man fx på den DGI havkajak vinterfestival (anden tråd under arrangementer) som lige er lagt på. Tilmeldingerne dumper allerede ind, selv om det "kun" er danske undervisere.
MVH
Michael Sørensen
www.brugnaturenshop.dk
This post was edited on 2012-01-12, 14:31 by Michael Sørensen.
Erik Breum Petersen #22
Member since Sep 2005 · 1188 posts · Location: Fyn, Lillebælt. Assens/Middelfart
Referaterne skal vi som medlemmer have adgang til.
Men der kan naturligvis være følsomme oplysninger, som man så bare må udelade. Det er meget almindeligt at man har et punkt på bestyrelsesmøder der hedder lukket. Man kan også bare notere i referatet at det er et lukket punkt.
Erik Breum Petersen, Vestfyn.
Nordkapp LV, Greenlander ...

Sørg for ikke at ryge i baljen
– men regn med at du gør det
Søren Østerbye #23
Member since Jan 2009 · 103 posts · Location: Sønderjylland
In reply to post #17
Det var vel forventeligt. Vi får aldrig den sande forklaring, og vi næppe at vide hvilken opbakning bestyrelsen gav til Niels!

Når nu I medbringer alle dokumenter til generalforsamlingen, så husk den mail du har sendt til Niels den 6. december, hvor du tilbyder at lave tilmelding til træffet i google docs - det træf som vi har planlagt og som du ved at Niels har sagt god for og som er afleveret til bestyrelsens repræsentant 14 dage før hans egen deadline, som udløber i dag.

Hvis ikke vi har været troværdige med vores oplæg til træf, hvorfor tilbyder du så at lave tilmeldingen for os?

En lille tilføjelse til jeres tilbud om at fremlægge alle dokumenter, skulle da lige være, at tiltroen til et referat der skal offentliggøres efter denne sag og som skulle påvise, at bestyrelsen er i sin gode ret, har næppe megen troværdighed.

Til Per: Vi har ikke sorteret instruktører fra fordi de ikke var gode nok. Vi har sagt nej fordi vi havde de instruktører vi skulle bruge, og så mente vi ikke der var grund til at få yderligere gratister med. Det er jo træfdeltagerne der skal betale, og et af vores mål var at reducere prisen som sidste år fik skylden for at der var så få. Mht. Helen Wilson, så var planen at samle sponsorater ind og så give lidt ekstra krydderi på træffet.

Desværre bliver det jo ikke til noget på træffet, men jeg har hørt om en rullefestival et andet sted i Danmark, hvor trækplastret skulle være en an amerikansk pige med fletninger...  :-p

Da jeg ikke har en kinamands chance for at få indkaldt til en ekstra ordinær generalforsamling med alle de underskrifter der skal samles ind, slutter sagen her for mig.

Træffet kører jo videre, og det vil sikkert gå glimrende. Det er jo meget kompetente folk vi havde lavet aftaler med. Jeg forstår at prisen selv med pizza fredag aften bliver billigere end den var sidste år, så vores ideer og planer fejler åbenbart ikke noget. Godt fornøjelse til alle træfdeltagerne - jeg tager selv til rullefestival
Bo Bensby #24
User title: Bo Bensby
Member since Sep 2005 · 95 posts
Subject: intentionerne med manualen
Havkajakroernes træf har gennem årene (alle årene) hvor jeg har været med, udviklet sig fra ret små lejre i 2 til 4 dage med et deltagerantal mellem 30 og 50, til de nuværende træf med 60 til 120 deltagere gående over 2 til 8 dage.

Indholdet er ændret fra planlagte og uplanlagte ture, fællesspisning og måske et enkelt foredrag til det der er mest almindeligt nu. Det foranstående + workshops (ofte flere samtidigt)og kompetencegivende kurser (deltagerbetalte)

Foreningen har haft svært ved at finde lokaliteter og frivillige træfarrangører til disse efterhånden ret krævende opgaver. Derfor har bestyrelserne i de sidste år udarbejdet manualer, først og fremmest som en hjælp til træfarrangøren, men også som en rettesnor så foreningen ikke lægger navn til et helt mislykket træf.

Hvis Havkajakroerne fremover skal kunne finde frivillige træfarrangører, så er det i mine øjne balancen mellem Hjælp og vejledning på den ene side og rettesnor og påbud, på den anden side, der skal behandles på generalforsamlingen.

Uden at tage stilling til, hvem der har ”ret” så tror jeg at kommunikationsbrist er en del af miseren. Om det så er mellem bestyrelsen og Søren og Finn eller det også er internt i bestyrelsen, er umuligt for mig at se.

Hilsen Bo
Erik Breum Petersen #25
Member since Sep 2005 · 1188 posts · Location: Fyn, Lillebælt. Assens/Middelfart
vel talt, Bo
Erik Breum Petersen, Vestfyn.
Nordkapp LV, Greenlander ...

Sørg for ikke at ryge i baljen
– men regn med at du gør det
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please enter the word from the image into the text field below. (Type the letters only, lower case is okay.)
Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Page:  previous  1  2 
Go to forum
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20110527-dev, © 2003-2011 by Yves Goergen
Current time: 2012-05-17, 15:49:12 (UTC +01:00)