Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Fiskeri RSS
ny hjemmeside om fiskeri fra kajak

Announcement

2009-02-12, 00:45 by Steffen Juul
Subject: Ved registrering af Brugernavn!
Enhver kan registrere sig på Forum og dermed få adgang til at udtrykke sig og til at se billeder. Når du registrerer dig på Forum skal du angive et brugernavn og et password.
Anvend dit navn som brugernavn, dvs. fornavn OG efternavn, så alle kan se, hvem de taler med,
ellers bliver du ikke valideret af Webmaster.    Vi accepterer som eksempel:
  • Søren Hansen * Soren Hansen * SørenHansen * soren_hansen * soren/hansen * Søren.Hansen *
HVIS du som nyt medlem ikke er blevet valideret, så skriv til webmaster hvad dit gamle navn er, og hvad du gerne vil have rettet det til.

Pr 1. maj 2012 har vi spærret alle brugere, der ikke lever op til de nye kriterier, men kun mod at skrive indlæg.
Registrerede medlemmer der er blevet spærret kan pr. mail give webmaster@havkajakroerne.dk besked om nyt navn. Så rettes det, og det betyder, at alle gamle indlæg nu præsenteres med det nye navn.

/webmaster
Morten K #1
Member since Apr 2006 · 7 posts
Show profile · Link to this post
Subject: ny hjemmeside om fiskeri fra kajak
Hej kajakfiskere.

Jeg er i gang med at lave en ny hjemmeside om fiskeri fra kajak og kunne godt tænke mig at få lidt input undervejs.

Siden er ikke helt færdig, men du kan komme med forslag i forummet og glæde dig til en side der udelukkende handler om fiskeri fra kajak.

Kig forbi her:
http://fiskerifrakajak.dk
thomasmichelsen #2
User title: Thomas Michelsen
Member since Feb 2009 · 19 posts · Location: Struer
Group memberships: Members
Subject: Sker der noget?
Hej,

Jeg er selv intresseret i at komme igang med at fiske fra min gamle havkajak. Men der sker ikke noget når man følger linket. Har du ikke lavet noget site endnu?

Mvh,
Thomas
- Livets pølse er speget
pnm #3
User title: Poul Møller
Member since Mar 2006 · 78 posts · Location: Sydsjælland
Jeg fisker en del fra en Blackwater 13.5. Det er en meget stabil kajak med god plads - og begge dele synes jeg er vigtige når man fisker. Den har dog den ulempe at den er ret våd i brænding - jeg arbejder pt med at lave et fast dæk med et mandehul som min Prijon kajak - så kan jeg bruge spraydeck og holde vandet ude. Uden brænding klarer kajakken ret høje bølger.

Jeg var fx meget glad for ovennævnte egenskaber, da jeg i ½ m høje bølger landede en gedde på små 5 kg i den svenske skærgård. Det var aldrig gået godt i en almindelig havkajak. Der er ikke meget støttetag i en fiskestang - jeg ved det af erfaring :-/ . Og kajakken lægger sig lynhurtig på tværs af bølgerne, når man fighter en fisk.
mvh
Poul Møller
thomasmichelsen #4
Subject: bølger
Hvis der er bølger, så tror jeg ikke at jeg tager ud og fisker fra Kajakken...  eller fisker i det hele taget. Er der derimod snak om dønninger, så kan jeg sagtens holde balancen i min Valley Aquanaut Club. Det er den jeg har tænkt mig at montere stangholder og lidt andet i/på.
Nej, det er ikke nemt at lave støttetag med en fiskestang... måske kunne det lade sig gøre med een af de der Ron Thompson havstænger..  er der ikke luft nok i dem til at de giver tilstrækkeligt opdrift? ...det kunne være spændende at efterprøve. På den anden side, så er sådan en kæmpe havstang ikke just handy, når man sidder i kajakken.

/Thomas
- Livets pølse er speget
Bent Troldahl #5
User title: http://hjorthojisheste.blogspot.com/
Member since Mar 2009 · 123 posts · Location: Søvind / Horsens.
In reply to post #1
Quote by Morten K on 2007-01-03, 21:05:
Hej kajakfiskere.

Kig forbi her:
http://fiskerifrakajak.dk
Kik forbi hvad? Der kommer ingen ting.

MVH. Bent.
pnm #6
User title: Poul Møller
Member since Mar 2006 · 78 posts · Location: Sydsjælland
Som skrevet tidligere fisker jeg mest fra min Blackwater kajak.

Men vi er et par stykker der har snakket om at montere ekstra opdrift på siden af en havkajak. Opdriften skal kun bruges, når man fisker. Er man rigtig heldig, og får en halvstor havørred på krogen er det altså rigtig dejligt kun at skulle koncentrere sig om at fighte og lande fisken. Og de hornfisker der svømmer langs vores kyster lige nu, danser også rundt om kajakken, og så er det rart at kunne læne sig lidt ud med fanstnettet.

Men hver vores lyster - under alle omstændigheder - god fangst!
mvh
Poul Møller
thomasmichelsen #7
Subject: opdrift
Du har ret i at en stabil kajak er god at have når man fisker. Jeg tror også at du er lidt mere ambisiøs, når det kommer til kajakfiskeri end je er. Jeg har altid kunnet lide at fiske bæk- og havørreder, så det vil jeg ved lejlighed kombinere med kajakturene. Det med Ron Thompson stangen var en joke...

/Thomas
- Livets pølse er speget
Gennie #8
User title: Stripbygger
Member since Oct 2005 · 405 posts · Location: Østjylland
In reply to post #5
Quote by Bent Troldahl:
Kik forbi hvad? Der kommer ingen ting.

MVH. Bent.

Første post er fra primo 2007. Mon ikke projektet er gået i stå og lukket?
Niels
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please enter the word from the image into the text field below. (Type the letters only, lower case is okay.)
Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Go to forum
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20110527-dev, © 2003-2011 by Yves Goergen
Current time: 2012-05-17, 15:54:38 (UTC +01:00)