Not logged in. · Lost password · Register
Forum: Fiskeri RSS
Riffelpose
Jagt fra kajak

Announcement

2009-02-12, 00:45 by Steffen Juul
Subject: Ved registrering af Brugernavn!
Enhver kan registrere sig på Forum og dermed få adgang til at udtrykke sig og til at se billeder. Når du registrerer dig på Forum skal du angive et brugernavn og et password.
Anvend dit navn som brugernavn, dvs. fornavn OG efternavn, så alle kan se, hvem de taler med,
ellers bliver du ikke valideret af Webmaster.    Vi accepterer som eksempel:
  • Søren Hansen * Soren Hansen * SørenHansen * soren_hansen * soren/hansen * Søren.Hansen *
HVIS du som nyt medlem ikke er blevet valideret, så skriv til webmaster hvad dit gamle navn er, og hvad du gerne vil have rettet det til.

Pr 1. maj 2012 har vi spærret alle brugere, der ikke lever op til de nye kriterier, men kun mod at skrive indlæg.
Registrerede medlemmer der er blevet spærret kan pr. mail give webmaster@havkajakroerne.dk besked om nyt navn. Så rettes det, og det betyder, at alle gamle indlæg nu præsenteres med det nye navn.

/webmaster
Jens-Pavia #1
User title: Jens-Pavia
Member since Sep 2006 · 45 posts · Location: Sydfyn
Group memberships: Members
Show profile · Link to this post
Subject: Riffelpose
Er der nogle der har erfaring med en riffelpose, så det er muligt at have en riffel på fordækket af kajakken, uden at den bliver helt ødelagt af saltvand?

Jens-Pavia Brandt
Tlf: 30 11 49 59
jenspavia@gmail.com
Lars Bækgaard #2
User title: Husk! vi efterlader kun ringe i vandet!!
Member since Sep 2005 · 136 posts · Location: kbh.
   I dk skal du nok ikke regne med at finde sådan en, men prøv cabelas.com, det skulle være mærkeligt hvis de ikke har det du leder efter.
Mvh.  Lars Bækgaard                                 Husk! vi efterlader kun ringe i vandet!!

Erik Breum Petersen #3
Member since Sep 2005 · 1188 posts · Location: Fyn, Lillebælt. Assens/Middelfart
Jeg ved fra Grønland at nogle skifter riflen ud hvert andet år!! Men de seje bruger den også til at rulle op med efter de har skudt.

Erik
Erik Breum Petersen, Vestfyn.
Nordkapp LV, Greenlander ...

Sørg for ikke at ryge i baljen
– men regn med at du gør det
Birger #4
User title: Havkajakinstruktør
Member since Sep 2005 · 82 posts · Location: Rødovre
In reply to post #1
Jeg tror at du skal finde en som kan sy dig en post i vandtæt stof og derefter varmluft tape syningerne.
Hvis du bor i Københavns området kender jeg en som sikkert kan...

Birger
Hilsner fra
Birger Elmedal
www.KajakDanmark.dk
Bor i Rødovre (lidt uden for København)
erik vangsgaard #5
Member since Apr 2006 · 12 posts · Location: Højerup
Subject: geværpose
Hej Pavia

Jeg har lavet en geværpose af 12 oz. armydug - den samme kvalitet som vi bruger til betræk på vore grønlandske kajakker. Jeg har brugt den både til haglgevær og salonrifel. Den er syet som et kræmmerhus i geværets længde og forsynet med løkket til fastbinding fortil og bagtil således at den ligger stramt. Jeg forsøger at vedhæfte et billede.

Mvh.

Erik Vangsgaad
Jens-Pavia #6
User title: Jens-Pavia
Member since Sep 2006 · 45 posts · Location: Sydfyn
Subject: Geværpose
Hej Erik.

Jeg har selv en dug liggende som har været på min egen hjemmebyggede grønlandske kajak. Jeg havde et stort problem med at min syning ikke var vandtæt. Så jeg vil gerne have lært at lave en vandtæt syning, inden jeg går igang med at lave geværposen.
Det kunne være godt at se, hvordan du har løst opgaven med at få den sat stramt til kajakken. Jeg har selv gået og funderet over hvordan det var bedst.

Det kunne også være spændende at høre om dine erfaringer med jagt fra kajak.

Med venlig hilsen

Jens-Pavia
erik vangsgaard #7
Member since Apr 2006 · 12 posts · Location: Højerup
Hej Jens-Pavia

Vi har nu aldrig haft problemer med at få sømmene tætte, blot man sørger for at der er en form for dobbelt-søm over alt. Betrækket får vi pænt stramt omkring skelettet ved  hjælp af en zigzak-syning på dæk-siden. Denne zigzaksyning dækkes derefter af kiler af lærredsdug. Skulle der være enkelte steder i syningen, som ser utætte ud, tætnes de let med linoliekit.

Iøvrigt vil jeg henvise dig til vores hjemmeside www.havkajakstevns.dk. Her er en afdeling om vores byggerier.

Jeg har drevet jagt fra mine kajakker her ved Stevns i mange år. Jeg bruger mest en et-skuds Stevens kal 16, som jeg havde med hjem fra Grønland, den er rigtig god. Det er mest edderfugle vi skyder, men det er da også blevet til en del gråænder og enkelte gæs.

hilsen Erik Vangsgaard
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Verification code: VeriCode Please enter the word from the image into the text field below. (Type the letters only, lower case is okay.)
Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Go to forum
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20110527-dev, © 2003-2011 by Yves Goergen
Current time: 2012-05-17, 15:59:04 (UTC +01:00)